Araç takip sistemi raporları, birçok değerli veri sunmaktadır. Durum teşhisinden yakıt kullanımına kadar, şu anda karşı karşıya olduğunuz filo zorluklarının üstesinden gelmek için elinizde birçok rapor var. İşletmenizin güvenlik açısından durum tespitini mi yapmak istiyorsunuz? Müşterilerinizin deneyimini iyileştirmek mi istiyorsunuz? Araç takip raporları bu kapsamda işletmenizin gücünü ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için veriler sağlar.
Ancak nereden başlayacağınızı biliyor musunuz? Seçtiğiniz takip sistemine bağlı olarak, parmaklarınızın ucunda 40’tan fazla farklı rapor olabilir. Nasıl kullanılacağını bilmiyorsanız, bu veri hantal olabilir ve siz bu veriyi kullanamayabilirsiniz. Doğru veriyi bulmanın en iyi yolu, mevcut kullanıcıların bundan nasıl faydalandığını görmektir.
Satko Araç Takip Sistemleri olarak bu blogumuzda müşterilerimizin en yaygın olarak kullandığı üç araç takip raporunu sizin için derledik.
İşletme araçlarınızı günün sonunda kullanıcılarınızın eve götürmesine izin verirseniz, bu durum izinsiz kullanım ve araç hırsızlığı gibi birçok önemli zorluğu beraberinde getirebilir. Satko, müşterilerinin bu sorunları yönetme ve bunlarla mücadele etme yöntemleri Kullanım Dışı Saatler Raporu ve uyarısı sayesinde müşterilerine araçlarını gerçek zamanlı olarak takip edebilme imkânı vermektedir. Araçlarının kullanımda olmaması gereken bir zaman dilimi olduğunda şirketler bunu “kullanım dışı saatler” olarak tanımlamalıdır. Eğer herhangi bir araç bu saatler içerisinde hareket ederse sistem tarafından uyarı alabilirsiniz ya da raporda kullanım dışı saat verilerinin geçmişini görebilirsiniz. Şirketler, hırsızlığa karşı gerçek zamanlı eylem için uyarıları kullanmaktan hoşlanırken, araçların kişisel kullanımını yönetmek ve bunu azaltmak için bu raporu oldukça sık tercih etmektedir.
Boşta çalışma raporunun en çok kullanılanlar raporlardan biri olmasının nedeni, boşta kalma süresinin bir filo üzerinde önemli etkiye sahip olması ve farklı sorunlara neden olabilmesidir. Uzun rölanti süreleri, daha yüksek yakıt maliyetlerine ve araçlarda daha hızlı yıpranmaya yol açacaktır. İklim sıcaklıklarına ve bulundukları yere bağlı olarak motoru ısıtmak veya soğutmak için yola çıkmadan önce sürücülerin aracı erken çalıştırması gerektiği anlaşılabilir. Bununla birlikte, yüksek rölanti durumlarının çoğunluğunu, aracı teslim alırken dururken, öğle yemeği ya da benzeri nedenlerle durduğunu belirten sürücüler oluşturmaktadır. Boşta çalışma raporlarındaki verilerin kullanılması yakıt maliyetlerinin, aşınma ve yıpranmanın yanı sıra ve bunların çevre üzerindeki etkilerinin kontrol edilmesine yardımcı olacaktır.
Araç takip sistemi kullanıcıları bu raporu birkaç nedenden dolayı paha biçilmez buluyorlar. Öncelikle, müşterileriniz, teslimatın geç gelmesi gibi konularla ilgileniyorsa, teslimat süresini müşterinize net olarak bildirmek için Durdurma Ayrıntısı ve Boş Zaman Raporu’na ihtiyaç duyarsınız. Durdurma Ayrıntısı ve Rölanti Süresi Raporu ile bir müşterinin talebinin varış süresine ne kadar zamanda vardığını ve çalışanlarınızın orada ne kadar süre durduklarını müşterilerinize açıklayarak teyit edebilir veya sürücünüzü doğrulayabilirsiniz. Satko Araç Takip Sistemi müşterileri, bu raporu sürücülerini haklandırarak işletme maliyetlerini düşürürken, bunun dışında aynı gün faturalandırma sağlayarak müşterileri için daha iyi bir deneyim sağlar.
Satko Araç Takip Sistemi müşterilerinin en sık kullandığı ilk 3 raporun ortaya çıkarılması yalnızca sizin için bir başlangıç noktasıdır. İşletmeniz için bir araç takip çözümü uygulamayı düşünüyorsanız, filoların karşılaştıkları zorluklarla ilgili ortak konular varken, her birinin kendine özgü iş zorlukları olduğunu ve yalnızca sizinle ilgili verilere erişmeniz gerektiğini unutmayın. Satko Araç Takip Sistemleri, 1994 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk araç takip sistemidir. Bu nedenle araç bilgileriyle ilgili çok fazla alanı kapsayan bir bilgi likiditesine sahiptir. Bu nedenle, filonuzdaki benzersiz işlerle ilgili zorluklarınızı çözmek için Satko Araç Takip Sistemleri’ni tercih edin.